PIKO se opět zajímá o N-ko…

Příjemná slova majitele firmy Dr. Reného F. Wilfera na adresu N-kařů si lze přečíst v letošním novinkovém katalogu (2011) firmy PIKO. „S potěšením Vám nabízíme tento katalog, ve kterém představujeme naše letošní novinky v měřítku N,“ píše v úvodu René Wilfer. „Vyhověli jsme rozsáhlým požadavkům milovníků malého rozměru železničních modelů a zařadili jsme na letošní rok do výroby několik lokomotiv a vagonů.“ Firma PIKO brzo oslaví 60. výročí své existence. V průběhu doby dodávala na trh vedle modelů H0 i modely v měřítku 1:160. Mnoho našich modelářů je právě na produktech PIKO odkojeno. Bohužel, firma na čas tuto výrobu přerušila, ale nyní se k ní zase vrací, byť (jak už je dostatečně známo) hlavně díky orientaci na modelářsky poměrně chudý francouzský trh.

  „Modely dieselové lokomotivy G 1206 Vossloh a francouzských dieselových lokomotiv BB  v několika typech a barevných provedeních budou jistě zajímat sběratele malého měřítka,“ přibližuje letošní plány firmy její majitel. Model Vossloh G 1206 je podle slov Wilfera inspirován vozidly provozovanými mnoha soukromými železničními společnostmi. Karosérie bude kovová, stejně jako zábradlí, přesné barevné provedeni i potisk mají realistický základ. Precizní dílenské zpracování pohyblivých částí spolu s motorem se setrvačníkem dávají modelu výborné jízdní vlastností. Samozřejmostí je digitální rozhraní. Za 100 € to rozhodně může být dobrá mašina.
  Na podobném základě budou nabízeny dieselelektrické lokomotivy typu BB 66000 v několika barevných provedeních, které byly francouzskou SNCF provozovány v letech 1960 -1968. Z původních 318 skutečných lokomotiv je prý jejich velký počet používaný dodnes v čelech osobních a nákladních vlaků na neelektrifikovaných tratích. Některé z těchto lokomotiv byly prodána soukromým železničním společnostem, což je ideální stav pro výrobce modelů, který má tím pádem možnost nabízet stejnou lokomotivu hned v několika barevných provedeních. 
  U nás jsou myslím starší francouzské elektrické lokomotivy málo známé (na rozdíl od moderních TGV), jako třeba legendární elektrická lokomotiva BB 25 500, které SNCF zavedla do provozu v letech 1964 – 1974 v počtu 194 exemplářů. Lokomotivy původně navržené pro dlouhé vzdálenosti a nákladní dopravu jsou dnes používané hlavně pro regionální dopravu. V letech 1988 – 1998 byla vyvinutá dvousystémová lokomotiva řady BB 26000. SNCF jich získala 234. I tato lokomotiva je stále v provozu na delších tratích pro nákladní dopravu. No, a firma PIKO připravuje oba modely v několika barevných verzích na trh v roce 2011.
  Kromě těchto lokomotiv se můžeme těšit na model příměstské soupravy BR 442 „Talent 2“. Nejsem znalec, ale mám za to, že jsem někde četl, že tyhle vlaky zajíždí (budou zajíždět) i na území Česka.
  Zejména pro milovníky současnosti, tj. VI. epochy, jsou určené „korálové vagony“. Vagony pro osobní vnitrostátní i mezinárodní dopravu ve velmi sympatickém barevném provedení zavedla francouzská SNCF v letech 1975 – 1984. Dostaly označení Confort sur Rail, což se začalo v běžném životě zkracovat na CoRail, což ovšem ve francouzštině znamená barevný korálek. A to je velmi příznačné označení pro skutečně hezky vybarvené vagony. Ačkoliv flotila vagonů SNCF získala v polovině 90. let min. nový design, včetně toho, že bylo zavedeno nové logo SNCF, tyto vagony se nadále používají v mezinárodních vlacích, které zajíždí i do Německa.
  PIKO ale tradičně vyrábí i různé modelové budovy. V měřítku N už nebudou dále vyráběné známé modely továrny na kytary (kat. č. 60010) a zásobník plynu (kat. č. 60012) Probíhá jejich doprodej). Ale další malé továrničky, sklady a plynárenské věže budou na trhu stále. Dlužno dodat, že málokterá modelářská firma nabízí produkty z oblasti energetiky. PIKO ano – model kat. č. 60016 představuje velkou trafostanici se síťovým přepínačem.
  Uvidíme, jestli na Veletrhu hraček v Norimberku (4.- 8. 2. 2011) nepřijde PIKO ještě s něčím dalším.

(Ilustrační foto PIKO)

 

Rubrika: ZPRÁVY

Vložit komentář

Text komentáře: