Historie kolejové dopravy v Německu – úvod seriálu

I-03 V 9:00 hodin 7. prosince roku 1835, tedy přesně před 180 lety, rozezněl ranní vzduch poblíž proluky v severozápadních hradbách města Norimberku výstřel z kanónu. Tímto výstřelem byla zahájena éra pravidelného provozu parních lokomotiv na německém území a toto datum je považováno za počátek rozvoje železnice v Německu. 

  Pojďme se projít historií železných drah našeho nejbližšího západního souseda v seriálu, který vznikl v podstatě jako vedlejší produkt pátrání po informacích týkajících se značení lokomotiv německých drah, a také na základě zjištění, že v češtině je na toto téma publikovaných a dostupných materiálů jen poskrovnu.

  V následujících několika týdnech nabízíme ctěnému čtenáři možnost získat v několika dílech náhled na část dějin německé železnice, která v našich končinách nebývá příliš často zmiňována a věříme, že nikdo nebude zklamán.

  Máme ale jednu prosbu. Ne nadarmo si říká, že nikdo není neomylný, a proto přivítáme každé dobře míněné doporučení či upřesnění k publikovaným textům. Rádi pak naše statě opravíme nebo doplníme, pokud vážený čtenář s takovým návrhem přijde.

RNDr. Jan Plutnar, PhD. a Dr. Jan Hlaváček, 7. 12. 2015

.

 

Rubrika: Historie dopravy v Německu, VARIO, ZPRÁVY

Vložit komentář

Text komentáře: