Krátká zpráva z činnosti Budějovických modelářů (pracujících v N-ku)
Vydáno: 22.11.2015Jihočeši nezahálí, to dokazuje jejich stálá modelářská aktivita. Schází se, radí si, pomáhají vzájemně. Jsou ve stálém kontaktu, jak v osobním, tak přes internet. Vznikají stále nové modely, pracuje se také na kolejištích. (Ano, řeč je externích sympatizantech Modelářské besedy z Nagana – pozn. J. H.)
.
Na jedné schůzce vznikly tyto fotografie několika modelů, postavených v posledním čase. Momentálně není cílem představovat modely jednotlivě, ale pouze si je, pro radost, porovnat, zhodnotit a nafotit společně.
Modely mají vlastní, nebo přestavěné pojezdy. Dobré jízdní vlastnosti zaručují kvalitní 5pol. motory Mashima. Dá se říct, že mnohdy jezdí lépe, než některé tovární výrobky.
Osvětlení SMD LED ještě umocňuje dojem z modelů. Tyto modely se vyznačují mnoha detaily s kvalitními popisy a věrností barev.
Další fotografie představují část velkého rozestavěného kolejiště – několika kolejové velké koncové nádraží s depem. Točna a remize pro parní trakci s příslušenstvím a dílna pro elektrické lokomotivy. Tato část je plně funkční, včetně návěstidel a osvětlení nástupišť i domů. Na další části bude styčné nádraží s úzkorozchodnou tratí.
Je jen škoda, že více modelářů nepředstaví také své modely. Tím vzniká dojem, že Nko stagnuje.
Jirka Nvlaky
Poznámka: Omlouvám se autorovi příspěvku za to, že jsem do galerie původně nahrál jen část zaslaných obrázků. Hlav.
Obrazová příloha
Rubrika: FOTOGALERIE, Modely Jirky Kubíka, Ze života (reportáže), ZPRÁVY
23.11.2015 at 13:46
Chlapci z Budějic, máte zlaté ručičky. Je to moc pěkný, co pěkný, NÁDHERA, ať se vám stále tak daří.
Pavel
23.11.2015 at 17:03
Vpořádku, to bylo jen malé nedorozumění….Jirka
23.11.2015 at 22:56
Velmi pěkný sortiment vozidel. Líbí se mi, že se nedělají žádná omezení epochy nebo železniční správy, nevadí že se vedle sebe na kolejišti objeví na jedné straně M131, Hamburčan, a na druhé straně City Elefant, Kyklop, Alex. Že není problém, aby se na kolejišti objevily elektrické lokomotivy a soupravy, ačkoli tam není vrchní vedení. Přeju hodně úspěchů.
24.11.2015 at 19:30
Takto postavené modely na kolejiště byly jen kvůli focení. Já třeba mám na kolejišti jen pár stožárů, ale natahovat horní vedení se mi zdá velmi nepraktické a taky v Nku dost nemodelové.
Jirka
25.11.2015 at 22:01
Moc pěkné!! Detaily na takových mrňousech, nádhera.
Jen si tak kladu otázku, zdali by na konci kolejí u obrázku 1 neměly být osazeny červené svítilny??
Pokud je to konec vlakové cesty, jako např. na Masaryčce, tak by se patřilo návěstit stůj.
Hezký den Všem 🙂 !!
26.11.2015 at 10:54
Ahoj, jenom poznámka k Honzovi Merhautovi: Nezaznamenal jsem, že bys na svém kolejišti měl vrchní vedení a mimo Elefanta tam nemáš žádný vlastnoručně zhotovený model – jestli jsem si toho nevšiml na tvém webu, tak se omlouvám, a navíc ty fotky nejdou zvětšit.
Také přeji hodně úspěchů. Míra
26.11.2015 at 19:04
Ahoj všichni, děkuji opět za bouřlivou diskuzi na můj článek. Asi jsem se neodborně vyjádřil slovem „koncové“… Ono to vlastně není, zřejmě by musely koleje končit na nástupišti a budova za ním… Tady ovšem jsou nástupiště i budova vedle a z poslední koleje odbočuje místní trať. Koleje tedy končí v terénu, proto modrá světla. Tuto diskuzi přenechám znalcům a odborníkům, jsem pouze modelář.
Jirka