Zákupy 2014 – pohled konkurence

01-Zákupy2014-BrejsaNestává se často, abych na svém webu věnoval prostor pro tvůrce pologigantického, nedej bože gigantického měřítka :-). Ale na druhou stranu, když se někomu daří a ještě navíc se lze poučit, proč ne? Pravda, zatímco „zdravé jádro“ z řad příznivců modelového měřítka TT mělo včera v hospodě absenci (a my museli konzumovat za ně), kolega N-kař Karel Brejša byl na výzvědách v Zákupech, kde se letos opět konala zababovská pouť sekce TT-ČSD, a napsal odtud pár řádků.

  Právě jsem se vrátil ze Zákup, kde se tento týden konala pravidelná akce kolegů se sekce TT-ČSD, a musím je letos pochválit. Co mě uchvátilo, to byla skvěla zpracovaná volná krajina, stanice byly daleko od sebe, měly dvě, někde tři nákladiště a skoro kolem celé tělocvičny se táhla pěkná dvoukolejka. To se to pak panečku jezdí! Trochu D3 dirigované trati, jinak všude výpravčí a s jízdním řádem za mé účasti také žádný problém. Grafikon měli postavený na míň vlaků, zato ale dodržovali časy, a tak to docela fungovalo, včetně nákladní dopravy i manipulačních vlaků. Zkoušeli také jezdit i delší vlaky s postrkem a přípřeží, opravdu zajímavé ježdění.

  V jedné z vlakotvorných stanic dokonce sloužil v depu i strojmistr, jinak v jedné stanici sloužili po třech. O tom se nám N-kařům může jen zdát…

  Je pravda, že na provoz modelů v měřítku 1:120 jsem ani nepotřeboval brýle. Jinak tam měli asi pět lokomotiv se zvukovým dekodérem. Při rozumně stáhnutém zvuku to není až tak rušivé, jak jsem si myslel.

  Co jsem vysoce ocenil v organizaci akce byl nástup všech o půl hodiny dřív, než se začalo jezdit, čas byl vyznačený v sešitovém řádu. Následovalo ohlášení se u strojmistra, který lokomotivu Fredem vždy vyzkoušel, předjel s ní z rotundy, a potom předal mašinfírovi Freda a řekl, co má dělat a kam mám jet: Mně při první jízdě poslal dobrat vodu – měl jsem 555.1 – protože jsem měl před sebou dlouhou cestu. Na sešitovém jízdním řádu jsem měl jako lokomotivu napsáno: 555.1., 556.1, 748.1,3 a T669.0 a T679.1. A vlastně bylo na strojmistrovi, co mu jezdí a co mi dá vést!

  Opravdu se mi to letos v Zákupech líbilo. Při ježdění jsem se totiž vrátil do svého bývalého zaměstnání a připomenul jsem si, jaká to byla parády, když jsem coby mašinfíra uháněl s vlakem krásnou volnou krajinou a nádraží byla od sebe v patřičné vzdálenosti. Odnáším si odtud poznatek, že při našem ježdění (N-sekce – pozn. red.) by asi bylo dobré ubrat nákladiště a vlečky. A taky bych podporoval výrobu traťových modulů, asi nejspíš dvoukolejných. Abych ale jen nechválil: Samozřejmě, že i kolegové se sekce TT-ČSD mají ještě co vylepšovat; třeba nedodělanou krajinu na některých modulech, nebo některé nedodělané modely. Přesto ale musím konstatovat, že jsem v Zákupech viděl několik opravdu špičkových modulů i modelů, zasluhujících nejpřísnější hodnocení. Takovými byly třeba moduly z dílny Pavla.Haertla a některých dalších kolegů.

Foto Brejša Karel

Rubrika: VARIO, ZPRÁVY

1 komentář

  1. Jan Jáchymstál napsal:

    Jako jeden z účastníků setkání a člen sekce TT děkuji za pochvalu 🙂
    Jen jedna poznámka: proč ubírat nákladiště a vlečky?
    Naše (TT) nákladní doprava na setkáních je založena převážně na nákladištích a vlečkách a jsou jedinci, kteří si nákladní dopravu organizují sami, případně ve skupině se společným zájmem. Další dopravu potom organizuje potulný SAMKOMPRC – samostatný komerční pracovník, který usměrňuje obrat vozů na místech nakládky / vykládky a případně vozy i nakládá / vykládá. Ku pomoci jim slouží geniální záležitost, kterou pořídil jeden z členů – Přenosná nákladní pokladna. To se ovšem nedá popsat, to se musí vidět.

Vložit komentář

Text komentáře: