Rychlovlaky na veletrhu v Norimberku
Vydáno: 7.2.2010Po Japonsku a Francii, které patří k průkopníkům rychlé železniční dopravy, vyvinuli své vlastní soupravy inženýři v Německu, Španělsku, Itálii i jinde. Také v Česku už několik let jezdí po páteřní trase republiky Pendolino. Bouřlivý rozvoj této dopravy probíhá v Číně, také z Moskvy do St. Peterburgu začal jezdit Sapsan. A co modely? Jen několik firem se věnuje modelům nejmodernějších rychlovlaků a regionálních vlaků brázdících evropské železnice. Na stáncích v Norimberku tradičně dominovala firma Kato (v měřítku N) – viz obr. 1 – 7. Krok s ní drželo – zejména pokud jde o regionální vlaky – sdružení firem fungujících pod označením Bachmann (také ve velikosti N) – viz obr. 8 – 12. Podobně i sdružení Hornby (většinou v měřítku H0) – viz obr. 13 – 19. Sem tam byl vidět rychlovlak i v jiných stáncích. Pominu-li skutečnost, že naše Pendolino hned tak asi nikdo nevyrobí, tak jsem u Bachmannů postrádal „anglické Pendolino“, které už loni oznámila firma Graham Farish.
Rubrika: FOTOGALERIE, Modely vozidel