Pošli příspěvek 'Co ví každý mašinfíra, aneb Jak se počítají stanoviště a nápravy lokomotiv' známému

Pošli kopii příspěvku 'Co ví každý mašinfíra, aneb Jak se počítají stanoviště a nápravy lokomotiv' známému

* Required Field






Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.



Separate multiple entries with a comma. Maximum 5 entries.


E-Mail Image Verification

Loading ... Loading ...
Rubrika: ZNÁŠ TO?, ZPRÁVY

komentáře 2

  1. Bohouš napsal:

    Honzo, ono označování stanovišť je trochu starší. Už prvorepublikové mašiny (pokud to nebyly klasické parní) měly povinné poměrně velké tabulky P a Z (předek a zadek), viz např. Komarek
    https://www.honzikovyvlacky.cz/2017/05/28/komarek-pod-parou-objizdel-nektera-prazska-nadrazi/. Až později se přešlo na číslování.

  2. admin napsal:

    To samozřejmě vím, Bohouši, a myslím, že ta písmena „P“ a „Z“ jsou někde v cit. článku i vysvětlena. Je jedno, jestli drážní byrokraté dříve použili písmena, dnes číslice. Nepovažoval jsem za důležité to blíže komentovat a taky Karlova poznámka k tomuto detailu byla jediná, kterou jsem z rukopisu vyškrtnul při vědomí, že „potrefená husa nejvíc kejhá“. Ona ta jeho věta totiž byla napsána dost expresivně a někdo by za ní mohl vidět kdo ví co.. 🙂

Vložit komentář

Text komentáře: