Pošli příspěvek 'Už příští rok by se měly vrátit na Negrelliho viadukt vlaky' známému
Vydáno: 30.9.2019Pošli kopii příspěvku 'Už příští rok by se měly vrátit na Negrelliho viadukt vlaky' známému

Pošli kopii příspěvku 'Už příští rok by se měly vrátit na Negrelliho viadukt vlaky' známému
1.10.2019 at 10:31
Hmm, dnes keď Slovensko márne čaká na dokončenie dialnice medzi Bratislavou a Košicami, je zastavená stavba tunela Višňové, nariekame nad ťažkým terénom, vodou, atd. ma vždy fascinuje ako v dávnych dobách dokázali naši predkovia vybudovať stavby nad ktorými žasneme doteraz. Či rímske viadukty s vodovodmi vypočítané do dokonalosti, alebo trebárs z nedávnej doby- Čremošniansky tunel pri Harmanci postavený za 4 roky! v ťažkom teréne. Odchylka bez laserov, GPS atd. len 28 mm do strany a na výšku len 5 mm! Ten tunel je dvakrát zalomený-raz v oblúku a potom mierne klesá a stúpa. Na trati je 22 tunelov a celá trať prebieha krasovým územím, kde bola najvačším problémom voda, až 1500 kubíkov za sekundu, dodnes zásobujúca B.B. Sila vody bola taká že chlapom vyrážala zbíjačky z rúk, keď narazili na žilu. Viac tu: https://www.vlaky.net/galerie/1079/cremosniansky-tunel/
https://alegre.sk/cremosniansky-tunel-a-ine-skvosty
Tu sú ešte nejaké technické podrobnosti, foto a výkresy, koho to zaujíma.
https://www.rail.sk/skhist/tunely/170/22.htm