Brejlovec v měřítku N, aneb Výzva Oldy Kopeckého

Před pár dny rozeslal kolega Oldřich Kopecký dopis, kterým oslovil modeláře věnujícím se modelovému měřítku N. Napsal nám: „Vážení přátelé „enkaři“, jistě jste si všimli, že v TT a H0 se rozjela velká kampaň k výrobě modelu lokomotivy T478.3 Brejlovec, a to hned od několika firem najednou – Roco, Fleischmann, Rivarossi, Khuen… Existuje jistá možnost, že by se výrobci mohli pustit také do výroby této lokomotivy i v měřítku N, ale požadují poptávku po těchto modelech předem, případně rovnou objednávky od obchodníků. Co z toho plyne?
  Nic jiného, než že musíme začít „plošně“ otravovat obchodníky v SRN, ale i u nás, a psát přímo výrobcům modelů, že tuto lokomotivu požadujeme!!! Podle informací od externího spolupracovníka podílejícího se na výrobě modelů ČSD, který však nechce být jmenován, je zde velká šance právě teď, dokud se pracuje na modelech této lokomotivy v měřítku TT a H0.
  Zapojte se prosím do kampaně za výrobu modelu Brejlovce v měřítku N a požádejte i své přátele zejména v Německu. Já sám začnu písemně poptávat tyto modely u všech výrobců a prodejců, které znám. Kontakty na obchodníky lze získat na internetu, na výrobce také.
  Přepošlete prosím tento e-mail i jiným kolegům, nejen „enkařům“, kteří nám mohou pomoci! Výrobci tento model vyrobí, jen pokud bude zájem výrazně znějící předem.
  Předem děkuji za nás všechny a vzhůru do boje. S pozdravem Olda Kopecký.“

Pokud jde o mě osobně, samozřejmě Oldovu výzvu podporuji. Podivuji se jen, že zejm. firma Rivarossi nereaguje dostatečně pružně, když musela v Česku zaznamenat mimořádný zájem o jejich vynikající model vyrobený v měřítku H0, který se objevil na trhu začátkem roku 2010. A že to byl skutečný modelářský skvost potvrdila řada recenzí. No, „enkařů“ je u nás zhruba polovina co vyznavačů H0, k tomu poloviční velikost modelu – kdyby se mašinky prodávaly na váhu jako brambory, je to čtvrtinový kšeft. Ale tak to jistě není a já věřím, že některá z velkých zahraničních firem se výroby Brejlovce v N-ku ujme. A když ne, zlaté české ručičky (a dušičky) si jistě zase najdou způsob, jak porazit bohaté kapitalisty :-).

Jan Hlaváček

(Fotomontáž hlav)

 

Rubrika: ZPRÁVY

komentářů 6

  1. Olda napsal:

    Vážení kolegové, ti, kteří nejste v Lipsku, můžete až do neděle „lobbovat“ za výrobu Brejlovce v N-ku na výstavě Model Hobby v Letňanech! Jsou tam zástupci Modelleisenbahn GmbH., což je Roco-Fleischmann, kteří tam vystavují model Brejlovce v H0 a rozpracovaný v TT. Já jsem tam byl včera a „rval“ se za jeho zmenšení do N. Reakce byla taková, že prý o něj v N-ku nemá nikdo zájem a pokud zájem bude, je možné jej do výroby zařadit. Zástupce Roco se divil, že by byl o něj zájem, prý jsem jediný, kdo by ho chtěl. Tak nevím, jestli o něj má zájem i někdo jiný??? Prý je nikdo z modelářů N-kařů přímo ještě nikdy neoslovil, že by tento model chtěl, to „hánulkáři“ prý píši i telefonují, „téčkaři“ už také a mají výsledek – příští rok budou mít i „Zamračenou“. Máte tedy možnost pro výrobu této „klasiky“ v ČSD pro N-ko mnoho udělat. Když budeme sedět na zadku a jen nadávat, nic pro nás nevyrobí!!!
    S pozdravem O. Kopecký

  2. Martin napsal:

    Souhlasím s Oldou, je potřeba neustále otravovat. Já už do Roco psal informativní mail, ale zatím žádná reakce. Myslím, že to ale smysl mít bude. Mimochodem, včera se na fóru objevil odkaz, že f. Kuehn brousí i na měřítko N, neboť připravuje dvě sady patrových vozů Bmto. Pravda, zatím jen v barvách DR, ale je to jen otázka zbarvení. No a jestli dotáhnou Brejlovce a Eso v TT, tak by nemusel být takový problém udělat i mašiny v N-ku. S přátelským pozdravem Martin Doležal

  3. Rober Waigner napsal:

    Je nás asi mnohem více, kteří by rádi měli na svém kolejišti více českých modelů od velkých výrobců. Nic proti ruční výrobě, ale žádný model od Heráčka a dalších výrobců v N-ku se nedá srovnat s Roco nebo TRIX. Pokud jsem ochoten koupit tyto modely, koupím od Roca všechno co dá na trh v ČSD i ČD včetně všech barevných mutací. Po „Sergeji“ jsem začal doufat v lepší časy. Vozy Bme v ČSD provedení od TRIX super. Také Fleischmann vydal 716 a jezdí super i v digitálu. Jen nevím komu to říci či dát vědět. Možná kdyby se někdo znalý jazyka jiného než mateřského a správných kontaktů obrátil na nás drobné modeláře nebo www stránkou s peticí a posléze ji těm odpovědným předal. Tak by to pomohlo.

  4. modeln napsal:

    Ahoj, pozdravujem zo Slovenska. Co sa tyka „brejlovce“ v N, urcite by som mal zaujem. Zobral by som min. 3 ks. Ja som si ho postavil z odliatku od Ciza na pojazde z BR 215, len som dorobil hlavny ram, ale neni to ono, hlavne rozmerovo, preto sa chystam na kompletnu stavbu od zakladu, dufam ze na vianoce uz bude hruba stavba hotova.

  5. Jan Merhaut napsal:

    Možná by bylo dobře se domluvit a „otravovat“ všichni jednu firmu. Já jsem se obrátil na Hornby International, mohli by to vyrobit pod jménem Arnold. Jak jste se určitě dočetli, firma Hornby totiž již v roce 2004 skoupila firmy Rivarossi, Arnold, Lima, a přesunula výrobu do Číny, ale od roku 2006 výrobky distribuuje pod původními firemními názvy. Neměl by tedy pro ně být problém Brejlovce vyráběného v H0 pod značkou Rivarossi vyrobit v N jako Arnold. Jak píšu, já už jsem jim napsal, ale pište všichni ostatní, ať vidí zájem. Roco bohužel pokud vím přestalo N vyrábět. Sergej a Ragulin u Minitrixu určitě vděčí tomu, že tyto mašiny jezdily v NDR, a tak je hodně potenciálních zájemců. Česká mutace už pak není problém. Já osobně bych nejraději Brejlovce viděl od Fleischmanna, ale tam asi není moc naděje, tahle firma pokud vím české modely zatím nevyráběla. Minitrix by také nebyl špatný.

  6. Aldrin napsal:

    No ja osobne delam TT a N. V Tecku jsem bral verze CD a CSD. V N delam prechod Nemecko – Rakousko a me osobne by se libilo, kdyby se toho chytil Rivarosi se svoji remotorizovanou verzi. To bych jich vzal klidne 5…. Diky italskym mutacim to jiz neni ciste ceska masina, i kdyz jde o trochu jinou verzi, verim, ze by o ni byl zajem. Vzdyt v Nemecku se zaprasilo i po brejlaku v TT.

Vložit komentář

Text komentáře: